תחבורה

תחבורה:

רקע
תכנון תחבורתי הוא המפתח לעיר נוחה ונגישה לכולם. פרוייקט ה- reway, שהיה כשלון מהרגע הראשון, היעדרן של מספיק כניסות ויציאות שיקלו על העומסים, תחבורה ציבורית שקורסת תחת העומס וחוסר בתחבורה שיתופית יעילה בהפעלה עירונית הן רק חלק מן הבעיות של התחבורה בעיר. תחבורה טובה היא היכולת לחבר בין איזורים ובכך לאפשר מרקם חיים דינמי ומלא באפשרויות והזדמנויות, כשאנצח בבחירות לראשות העיר, אבטיח מערכת תחבורה שמאפשרת בדיוק את זה, תנועה מהירה וחיבור האיזורים השונים בעיר.

אז איך אעשה את זה? 

  1. ביטול ה-REWAY – מאז שהושק בקול גדול, מובן לכולם שהפרויקט, בו הושקעו כחצי מיליארד ש״ח היה ברור כי מדובר בכישלון גדול. תאונות מרובות, נהגים מבולבלים ותכנון לקוי הפכו פרויקט דגל של התחדשות, למונומנט של כשלון. אני מתחייבת לבטל את ה-reway , ולשים את הכסף בתשתיות נכונות יותר, שיקלו על החיים שלנו האשדודים, בהרחבת מערכי תחבורה ציבורית ושיתופית ולא בפרויקטים מנופחים שלא מתאימים לעיר.
  2. הוספת כניסות ויציאות לעיר – אשדוד שלנה גדלה, כרבע מיליון תושבים, חלק גדול מהם יוצאים ונכנסים כל יום לעיר ונאלצים לעמוד בפקקים. חשבו לרגע מה יהיה פה עוד עשור, עם צפי גידול אוכלוסיה של כמעט 100,000  איש, לא ייתכן שלאחת הערים הגדולות בישראל רק שתי כניסות, דברי המייצר צווארי בקבוק של עומס באותם איזורים. אני מתחייבת לפעול לבניית עוד שתי כניסות מזרחיות לעיר שיקלו על העומס ויקלו על תושבי הרובעים המרוחקים מהכניסות הקיימות.
  3. חיזוק התחבורה הציבורית – תחבורה ציבורית איכותית ויעילה היא מפתח למרחב ציבורי חי, תוסס וירוק. הגידול באוכלוסיה מייצר עומסים רבים בחלק מקווי האוטובוסים ובנוסף קווים אחרים מגיעים בתדירות נמוכה מאוד. לאחר מיפוי הקווים ושעות העומס אפעל על מנת להעלות את תדירות האוטובוסים והפעיל קווים נוספים באיזורי עומס. נוסף על כך אדאג להוספת תחנות אוטובוס ברובעים בהם קיימות פחות תחנות כדי להגביר את הנגישות לתחבורה ציבורית לכולם.
  4. ביסוס התחבורה השיתופית – העולם מתקדם לכיוון תחבורה שיתופית שמרחיבה את האפשרויות של תושבים להתנייד בתוך המרחב העירוני, מוכחת כירוקה יותר ובמקרים רבים אף חוסכת סכומי כסף גדולים בכל חודש. בתל אביב כבר 7% נוסעים באופניים במקום באוטו ובאשדוד רק 1%. אני חושבת שאשדוד צריכה מודל משלב של תחבורה שיתופית, לא כזה שיחליף את התחבורה הפרטית אלא כזה שירחיב את האפשרויות. רכבים שיתופיים שיתנו מענה לבעלי רישיון ושירות אופניים שיתופי שהוכח כמפחית את השימוש ברכב פרטי אשר יהיו שניהם מסובסדים על ידי העיריה ובכך נגישים לכלל התושבים.
  5. רשת תחבורה מטרופולינית – אשדוד היא מרכזו של מטרופולין, יש בקרבתנו ישובים רבים איתם מתקיימים קשרים מגוונים. בדיוק כפי שתל אביב היא בירת מטרופולין אשר מרושת בקווי תחבורה רבים, כך גם אשדוד צריכה להיות. אנחנו נפעל להקמת רשת תחבורה מטרופולינית שתתן מענה לכלל הישובים הסמוכים ותחבר אותם אחד לשני ואלינו. רשת כזו תייצב את אשדוד כמרכז המטרופולין ובכך תייצר חיבור חזק לערים שכנות כמו אשקלון ויבנה ובכך תביא להגדלת הביקושים.

תודה שאתם רוצים להצטרף אלי לניצחון בבחירות הקרובות. אנא לחצו על כפתור הווטסאפ וניצור אתכם קשר בהקדם … תודה הלן גלבר ❤️